I vår analysdel så valde vi Saabs kampanjsida "Change perspective", där Saab introducerar dels sig själva samt deras produkter för oss konsumenter. Om vi ska gå direkt på själva utformningen av kampanjen och hur den fungerade, så tyckte jag verkligen att det var en mycket tilltalande kampanj rent estetiskt och säljande.
Om man blandar de inslagen de använde i flash-väg tillsammans med innehållet på deras kampanj så gick det mycket väl ihop, de använde sig av en lättsam touch tillsammans med ett seriöst ämne.
Överlag tycker jag verkligen att flash-filmen och de andra flash-inslagen fungerar väldigt väl, och jag hittar få saker att klaga på. Det jag känner att jag kan ta med mig från min analys är nog ett tänk på hur dels branschen (en lyckosam del av den) arbetar mot framgång i sitt arbete. T.ex. vad som är "inne" osv just nu på marknaden. Detta blandat med ett tänk på hur man egentligen i framtiden kommer använda flash, med tanke på html 5 ankomst.
http://changeperspective.saab.com/global/en/
Röster efter miraklet på Anfield
5 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar